Re: CISSP - er den noget værd?

From: info@bsdconsult.dk
Date: Mon 13 Mar 2006 - 12:53:33 CET

Date: Mon, 13 Mar 2006 11:53:33 -0000 (GMT)
Subject: Re: CISSP - er den noget værd?
From: info@bsdconsult.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Hej bsd-dk
>
> Jeg har som studerende på ITU fået tilbudt en CISSP certificering til ca
> 15% af normalprisen. Det er jo et lækkert tilbud, men stadig en
> udskrivning på ca. 5.000 kr. Så inden jeg lægger en masse arbejde og
> penge i det, vil jeg spørge jer, om det gør en forskel i det nært
> forestående arbejdsmarked, eller om det er pengene ud af vinduet.
>
> Mvh Erik

Hej Erik,

Som tidligere CISSP instruktør, kender jeg en del til CISSP pensummet.
Min personlige mening er at CISSP giver en ekstra værdi på arbejdsmarked,
hvis dine arbejdsopgaver (nuværende eller fremtidige) kommer til at ligge
med Management / IT-stratetiske beslutninger.

Pensummet ligger på omkring 1200 sider og giver et grundlæggende overblik
på f.eks disaster recovery,fysik sikkerhed,BS7799/ISO17799, netværk etc.

Når det er sagt, indeholder CISSP pensummet desværre også en masse
amerikaniseret "snik-snak", som du vil blive spurgt om til den 6-timers
lange test. CISSP er en management certificering og ikke en teknisk
eksamen! (Det mest "tekniske" er OSI modellen og de forskellige former for
firewalls).

PS: hvis du med ITU mener Rued Langgaardsvej 7, skal du være velkommen til
at kigge op på IT-væksthuset på 5 sal, hvor BSD Consult har kontor, for
mere information.

Med Venlig hilsen / Best Regards,
Mikael Vingaard, CISSP
www.BSDConsult.dk - Undervisning &