Re: ipfw trafik

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Mar 2006 - 19:13:00 CET

Date: Fri, 10 Mar 2006 19:13:00 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ipfw trafik

Brian Josefsen wrote:
> Til arbejde prøver jeg at lave en fornuftig statistik over trafik, jeg
> ved ikke om jeg er helt gal på den med hensyn til proportioner af den
> mængde jeg vil gemme.
>
> 5 maskiner
> både pakker og bytes
> for hver maskine vil jeg gemme
> national ind for hver af tcp,udp og icmp
> national ud for hver af tcp,udp og icmp
> international ind for hver af tcp,udp og icmp
> international ud for hver af tcp,udp og icmp

National/international er ikke veldefineret, og du har oftest
ikke den store chance for finde ud af hvad der er hvad.

Hvis din ISP skelner mellem national/international, så bør du
finde dig en af de mere seriøse konkurenter der ikke gør det til
dit problem hvem de formår at peere med.
(Ja, jeg arbejder for en ISP)

Mht. statestik over netforbrug, så findes der flere programmer
der kan lave det for dig (kan ikke lige huske alle navnene).
Jeg er sikker på andre på listen har forslag.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---