Re: ipfw trafik

From: Brian Josefsen (none@josefsen--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Mar 2006 - 00:28:03 CET

Date: Sat, 11 Mar 2006 00:28:03 +0100
From: Brian Josefsen <none@josefsen--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ipfw trafik

On Fri, Mar 10, 2006 at 07:13:00PM +0100, Flemming Jacobsen wrote:

> National/international er ikke veldefineret, og du har oftest
> ikke den store chance for finde ud af hvad der er hvad.
>
> Hvis din ISP skelner mellem national/international, så bør du
> finde dig en af de mere seriøse konkurenter der ikke gør det til
> dit problem hvem de formår at peere med.
> (Ja, jeg arbejder for en ISP)

Tak for dit input Flemming.

Sådan er det når man må bide i citroen, men jeg agter at bruge den samme
definition som de gør, og jeg skal kun holde mig orienteret for at finde
ud af hvilke projekter der koster i trafik, d.v.s. dem der trækker meget
internationalt.

> Mht. statestik over netforbrug, så findes der flere programmer
> der kan lave det for dig (kan ikke lige huske alle navnene).
> Jeg er sikker på andre på listen har forslag.

Der er heftigt mange, cacti er dog blandt de bedre.

For mig er det mere et spørgsmål om at finde ud af hvor ofte, og hvor
meget man gider gemme til grafer, og hvad der bare skal ligge på
bundlinien, så jeg tror det jeg suger efter er erfaringer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Brian Josefsen