Re: Anbefalelsesværdig router?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 09 Mar 2006 - 18:12:11 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Anbefalelsesværdig router?
Date: Thu, 9 Mar 2006 18:12:11 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Mar 9, 2006, at 5:50 PM, Jan Gundtofte-Bruun wrote:

> Okay, fortsættelse af en gaaammel tråd (i omrystet rækkefølge):
>
> <quote who="Henrik Kramshøj">
> Henrik, står dette tilbud stadig ved magt? Det ville være super at
> prøve det
> af, for at se om det er noget jeg "tør" på egen hånd.
Hej Jan
(og andre da Jan nu skrev til listen)

Tilbuddet står stadig

> ...Hvis jeg kan låne en Soekris af dig, er det så inklusive CF-
> kort? Og kan du
> mon lokkes til at lægge en eller anden monowall på?

Man kan godt få lov at låne en soekris af mig og det er i så fald
en af dem jeg bruger til kurser - der er kursus 18. og 19. marts
så det vil være fra 20. marts og en rimeligt lang periode herefter

Der er ialt 5 soekrisser og det er som minimum for de tre af dem
4801 i case
adapter
CF-kort - hvor der til kurset allered ER en monowall på
null-modem til 9-pin seriel

Der er derudover lidt blandet med VPN adapter i den ene, harddisk
i den anden osv. - og man kan vælger efter først til mølle.
Atheros wireless i to af dem og sådan ...

Jeg forventer at deltage i happy hack den 29. marts så det vil
være en udmærket måde at komme igang på.

Mht at have en CF-skriver plejer jeg at skrive mine CF-kort
direkte i soekrissen ved at netboote den fra en laptop og
så skrive med FTP+dd - proceduren kan demonstreres på happy hack
og kræver blot en UNIX med DHCPD og TFTPD

Mvh

Henrik
PS send bare opfølgning direkte til mig, resten på listen er nok
ligeglade

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000