Re: Anbefalelsesværdig router?

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 09 Mar 2006 - 17:50:45 CET

Date: Thu, 9 Mar 2006 17:50:45 +0100 (CET)
Subject: Re: Anbefalelsesværdig router?
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Okay, fortsættelse af en gaaammel tråd (i omrystet rækkefølge):

<quote who="Henrik Kramshøj">
> PS Jeg har et mindre antal soekrisystemer som benyttes til kurser.
> Jeg er villig til
> at låne dem ud i kortere perioder (mellem kurser) hvis nogen vil prøve
> hvordan det virker. Kontakt mig direkte på mail tak.
> Hvis man ikke kan lide udseendet på soekris er de også nemmere at
> "tilpasse" og udvide
Henrik, står dette tilbud stadig ved magt? Det ville være super at prøve det
af, for at se om det er noget jeg "tør" på egen hånd.

> Derefter samler du skidtet - ovenstående kan fint udføres på en Windows
> arbejdsplads med compact flash skriver og er i kompleksitet det samme
> som de fleste andre "firmware" opgraderinger på udstyr.
> Dernæst smider du et serielkabel - null modem i din arbejdsplads
> og din soekris og får en ekstremt lille menu gennem Hyperterminal
> eller en anden terminalemulator hvor det primære er at sætte IP adresse.
Det lyder "farligt" -- om ikke andet så slet og ret fordi jeg ikke råder over
hverken CF-kort eller -skriver.
Hvis jeg kan låne en Soekris af dig, er det så inklusive CF-kort? Og kan du
mon lokkes til at lægge en eller anden monowall på?

> mht antal porte ville jeg blot smide en 5-port switch ved siden af
Hm-øv, når det er til boligen må det jo gerne være så usynligt som muligt. Men
dét må være et luksusproblem jeg må tage stilling til senere.

:o) Jan Gundtofte-Bruun
Follower of followers of the Great Way of Unix