Re: Wireless: Atheros vs. Intel PRO/Wireless

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 09 Jun 2006 - 22:37:13 CEST

Date: Fri, 9 Jun 2006 22:37:13 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Wireless: Atheros vs. Intel PRO/Wireless

On 2006.06.09 18:42:14 +0200, Wabsie Eisbaw wrote:

> 2. Jeg har forstået at ipw-driverene ikke er så komplette/supporteret på
> FreeBSD, som ath.
>
> 3. På en bærbar, hvem vinder? ath eller ipw?

Helt klart ath(4). På 7-CURRENT er ipw(4) så ustabil at maskinen
rebooter efter maks 30 min, så jeg købte et ath(4) baseret carddbus
kort der har virket upåklageligt. Det er dog vist ikke så slemt på
6-STABLE (men det har jeg ikke prøvet).

Når det så er sagt har Sam Leffler snakket om at han ville kigge på at
forbedre ipw(4), men jeg har ikke hørt videre om han rent faktisk er
gået i gang med det.

--
Simon L. Nielsen