SV: PHP4/5?

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 06 Jun 2006 - 22:21:41 CEST

Date: Tue, 6 Jun 2006 22:21:41 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: PHP4/5?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg har installeret php5 via
> portupgrade -P -DWITH_APACHE=yes -DAPACHE_VERSION=22
> php5
> Men mod_php kommer ikke med, mod min forventning.

man 8 portupgrade fortæller at du skal bruge -m hvis
du ønsker at overføre parametre til make, f.eks.

portinstall -m "WITH_APACHE=yes"

Hvis du ønsker mere funktionalitet end det helt basale
php, skal du se på pakken php5-extensions. Den vil
første gang, du laver en portinstall, give dig
muligheden for at vælge flere egenskaber som
understøttelse for mysql, postgresql, exif, gd etc.
Opsætnings-filen ligger på
/var/db/ports/php5-extensions/options.

Hilsen
Claus