PHP4/5?

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 06 Jun 2006 - 21:41:04 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 06 Jun 2006 21:41:04 +0200
Subject: PHP4/5?

Hej

mod_php
--------------------

Jeg har installeret php5 via
portupgrade -P -DWITH_APACHE=yes -DAPACHE_VERSION=22 php5
Men mod_php kommer ikke med, mod min forventning.

Derimod en make configure && make install
hvor jeg enablede APACHE i configurationen - virker.

Burde dette ikke kunne gøres via portupgrade?

Version 4 eller 5

Jeg overvejer hvilken PHP version der er at foretrække - 4 eller 5.

Det er ikke fordi jeg efterspørger features, som kun findes i v. 5,
men er egentlig blot interesseret i at benytte den version der spiller
mest smertefrit sammen med andet (lidt vattet spørgsmål).

Jeg benytter f. eks coppermine lidt, som ikke umiddelbart vil køre,
hvis jeg installerer php5.

Er der nogen generelle anbefalinger?

/Benny