Backup - hvor svært kan det være

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 03 Jun 2006 - 21:58:57 CEST

Date: Sat, 03 Jun 2006 21:58:57 +0200
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Backup - hvor svært kan det være

Jeg drifter en server hvorfra der hver dag skal tages backup af en vhost
med tilhørende database. Vi har købt en løsning hos en virksomhed der
benytter et stykke software som hedder OBM (Online Backup Manager).

Det er et stykke java software som åbenbart er ret udbredt - når man
Googler danske backup tjenester, bruger de alle samme denne software.
Det findes både til Linux og Windows og er proppet med GUI og
brugervenlighed... og man kan åbenbart ikke få en version uden.

Det er nu 4 måneder siden vi købte løsningen - alene det at få dem
forklaret at vores server er en FreeBSD uden GUI, var lidt af en kamp.
Da softwaren endelig begyndte at køre, opdagede jeg at den fejler
konstant. Backuppen får timeouts (deres server afbryder overførslen) og
den fejler på binære filer (f.eks. ganske almindelige gif'er og jpg'er???).

Jeg kan ikke udelukke at det er mig der gør noget forkert... Men jeg
tvivler på det er en fejl 40, da deres support heller ikke kan finde ud
af hvad der er galt.

I princippet er jeg fuldstændig bedøvende ligeglad med deres software.
Jeg vil bare gerne købe plads på en server som der er hul igennem til
via internet... Så skal jeg nok selv klare resten.

Vi har følgende krav:

1) Det skal være en server på dansk jord
2) Serveren skal være driftet af en dansk virksomhed der bla. har backup
som produkt
3) Virksomheden tager backup af deres egne servere (således de også har
en backup af vores backup)
4) Virksomheden skal være van til at kommunikere med kunder der godt kan
håndtere deres backup selv (ikke noget GUI eller automatisk
igangsættelse fra deres side... vi skal nok selv sørge for at kontakte
deres server, når vi vil tage backup)
5) Vi har pt. brug for 2GB plads (til at starte med)

Kender nogen en virksomhed der opfylder ovenstående, så jeg være meget
taknemmelig for at høre fra Jer...

På forhånd tak :-)

/Jette