Re: Backup - hvor svært kan det være

From: Jens Dueholm Christensen (none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 Jun 2006 - 00:56:50 CEST

Date: Mon, 5 Jun 2006 00:56:50 +0200 (CEST)
From: Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Backup - hvor svært kan det være

On Sat, 3 Jun 2006, Jette wrote:

Vi (en lille udviklingsafdeling i Rambøll Management) har købt
konsulentbistand til at få vores egen Tivoli Storage Manager
system op og stå på alle vores servere hos firma'et B4Restore -
http://www.b4restore.dk.

Deres hjemmside er noget frygteligt pladder, men jeg ved, at de også
tilbyder at have kunders data liggende på deres egne servere.

> Vi har følgende krav:
>
> 1) Det skal være en server på dansk jord

Opfyldt.

> 2) Serveren skal være driftet af en dansk virksomhed der bla. har backup som
> produkt

Opfyldt.

> 3) Virksomheden tager backup af deres egne servere (således de også har en
> backup af vores backup)

Pas - spørg dem evt. hvordan de håndterer dette.

> 4) Virksomheden skal være van til at kommunikere med kunder der godt kan
> håndtere deres backup selv (ikke noget GUI eller automatisk igangsættelse fra
> deres side... vi skal nok selv sørge for at kontakte deres server, når vi vil
> tage backup)

De er meget fleksible, så mon ikke det også kan lade sig gøre. De er dog
pænt windows orienterede, og vi udgør til dags dato deres største *nix
installation (~15 servere).

> 5) Vi har pt. brug for 2GB plads (til at starte med)

Så vidt jeg husker betaler man en pris pr. brugt MB/GB pr. døgn bagud -
der er altså ikke en fast pris op til en bestemt størrelse, men blot en
direkte sammenhæng mellem det man har liggende og det man betaler..

> Kender nogen en virksomhed der opfylder ovenstående, så jeg være meget
> taknemmelig for at høre fra Jer...

Det er da et bud - men anvender udelukkende TSM og dermed også en TSM
client, der ikke findes i en *BSD udgave (blot Linux). Det kræver derfor
nogle hacks for at få det til at virke med linux_base (noget med at se
filsystemer).

/Jens