Re: Backup - hvor svært kan det være

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Jun 2006 - 10:53:48 CEST

Date: Sun, 4 Jun 2006 10:53:48 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Backup - hvor svært kan det være

On 2006-06-03 21:58:57 +0200, Jette wrote:

Hvad med http://www.strongspace.com/ ?

> Vi har følgende krav:
>
> 1) Det skal være en server på dansk jord

Strongspace er ikke Danske og har sikkert ikke noget udstyr stående i
Danmark. Hvorfor er det et krav?

> 2) Serveren skal være driftet af en dansk virksomhed der bla. har backup
> som produkt
> 3) Virksomheden tager backup af deres egne servere (således de også har
> en backup af vores backup)
> 4) Virksomheden skal være van til at kommunikere med kunder der godt kan
> håndtere deres backup selv (ikke noget GUI eller automatisk
> igangsættelse fra deres side... vi skal nok selv sørge for at kontakte
> deres server, når vi vil tage backup)

rsync(1) er nemt og dejligt.

> 5) Vi har pt. brug for 2GB plads (til at starte med)

Det koster $8/md. for 4 GB, og du kan udvide op til 160 GB.

> Kender nogen en virksomhed der opfylder ovenstående, så jeg være meget
> taknemmelig for at høre fra Jer...

På nær det manglende danske islæt så ser Strongspace altså rigtigt godt
ud til mine behov så vidt jeg kan se.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--