Betatestere søges

From: Michael Rasmussen (none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 31 Jul 2006 - 16:21:34 CEST

Date: Mon, 31 Jul 2006 16:21:34 +0200
From: Michael Rasmussen <none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Betatestere søges
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej alle,

Havde et problem med en ISP vedrørende båndbredde, og for at kunne
afgøre hvorvidt jeg havde ret eller ej, skulle jeg køre en test med et
lille program, jeg kunne hente på internettet,
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp. I bedste
Sander stil fandtes dette program kun til Microsoft Windows og
old-world Mac, så da jeg fortalte, at jeg ikke havde mulighed for at
anvende deres foreslåede program, var svaret, at de kun, i lighed med
andre ISP'ere, ville forholde sig til dette stykke software! (En sur
mand smed røret på)

Googlede så lidt rundt og fandt derfor ud af, at deres GUI benyttede en
applikation skrevet i Sverige, og at denne applikation var udgivet
under GPL, hvorfor jeg kunne hente kildekoden.

For at gøre en lang historie kort, har jeg skrevet en ny GUI i GTK2,
som skulle kunne oversættes på *BSD, GNU/Linux og Solaris. Problemet er
så lige, at jeg ikke har adgang til Solaris, og ej heller adgang til
grafisk *BSD. Jeg har en OBSD, men uden fløjter og lir, og jeg har ikke
lige mulighed for at installere X samt GTK2. Det jeg søger, er derfor,
hvis det skulle være nogen her på listen, der kunne test oversættelse
og afvikling på FreeBSD, NetBSD og OpenBSD - eventuelt også Solaris
(før v. 9 kan næppe lade sig gøre - ingen GTK2).

URL til kildekode: http://www.datanom.net/tptest-gui/download.html

Oversættelsesvejledning:

1) Udpak tararkivet
2a) ./configure --enable-bsd
2b) ./configure --enable-solaris
3) make && sudo make install

Herefter skulle programmet kunne findes i menuen under Internet.

Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
michael <at> rasmussen <dot> cc