Java og FreeBSD6

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Jan 2006 - 20:41:48 CET

Date: Sat, 28 Jan 2006 20:41:48 +0100
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Java og FreeBSD6

Hej :-)

Jeg vil gerne prøve noget user-to-user chat på en hjemmeside, og tror at
en java-applet er vejen frem - jeg har fundet en server/client løsning
jeg vil teste.

Nedenstående er fra den medfølgende readme:
# $JAVA_HOME/bin/java -jar kChatServer.jar etc/kChat.conf

Kan forstå det er noget med at man skal compile *.jar filen? ... og før
jeg kan det skal der installeres noget JRE og JDE på serveren?

Jeg har kigget på http://www.freebsd.org/java/ hvor der bl.a. står:

"The current release of the JDK and JRE available via the FreeBSD
Foundation is 1.3.1. These binaries have been tested and certified to
run with FreeBSD 4.8-RELEASE, but may also work on other 4.X releases.
These binaries are not intended for use with FreeBSD 5.X, due to a
binary compatibility issue the FreeBSD Foundation is working with the
FreeBSD release engineering team to resolve."

Hvad så hvis man har en FreeBSD 6?.... Det virker på mig som om at det
der med at få java ting til at køre på en FreeBSD kan være temmelig
langhåret... skal man holde sig langt fra det?

/Jette