Re: Java og FreeBSD6

From: Soeren Hansen (none@shan--soeren-hansen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Jan 2006 - 22:11:06 CET

Date: Sat, 28 Jan 2006 22:11:06 +0100
From: Soeren Hansen <none@shan--soeren-hansen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Java og FreeBSD6

Jette wrote:

> Hvad så hvis man har en FreeBSD 6?.... Det virker på mig som om at det
> der med at få java ting til at køre på en FreeBSD kan være temmelig
> langhåret... skal man holde sig langt fra det?

Java virker fint på FreeBSD 6. Både 1.4 og 1.5. Det kan da godt være, at
de ikke er nået ud i alle krogene af tests, men til normalt brug
fungerer det udemærket.

Installer java fra ports (/usr/ports/java/jdk14 eller jdk15). Det er
langt det nemmeste. Du vil blive bedt om selv at hente jdk og andet fra
SUN, men du skal sådanset bare følge vejledningen og følge de links der
gives, og så lægge disse filer i /usr/ports/distfiles.

Jeg garanterer ikke at din chatserver virker, men den nemmeste måde at
finde ud af det på er ved at prøve.

Mvh Søren