SV: Re: Windowmanagere

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 26 Jan 2006 - 21:19:00 CET

Date: Thu, 26 Jan 2006 21:19:00 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Re: Windowmanagere
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> standard-skallen
> fik i
> med.
>
> Gnome-terminal er bedre end Konsole, men
> selvfølgelig er XTerm stadig
> bedst. :-) Og det er en smal sag et definere XTerm
> som std. konsol app.
> dims. ting... i gnome.

Tjaa, det jeg godt kan li' med konsole er
tab-vinduerne, når du skal ind på 12 servere, er det
en fordel at du åbner én konsole, og laver 12
tab-vinduer inde i den. Du skifter mellem vinduerne
med ctrl-pilvenstre eller -pilhøjre. Det har gnome's
konsol også, men her skifter du vinduer med ctrl-pdup
og -pgdn. Når jeg har markeret tekst i gnome, så er
det ikke mange linier der skal til, førend den bliver
tildels meget langsom. Og den får ikke det sidste
linieskift med. Derfor ;-)

Og Xterm kan sikkert mange ting, men den har ingen
tab-funktion.

> helt
>
> Jeg forstår ikke du er så fixeret på alt det med
> fonte, man installerer
> dem man kan lide, får X konfigureret til at kunne
> finde dem og bruge
> dem, og så er det det, de er tilgængelige fra enhver
> window manager
> forever after. Det er nemt, simpelt og elegant.

Jo, fordi mange websider optimérer deres fonte udfra
den betragtning at de fleste bruger benytter Windows,
og når du går ind på en side med de forkerte fonte, så
ser det altså ikke særlig pænt ud. Og så kan man godt
bruge et par timer på at finde de rigtige fonte, eller
man kan smide xfce på. Dette er selvfølgelig at gøre
en lang historie kort, men hvis du med xfce slipper
for at det rod med urwfonts, webfonts etc. så gør
mange det.

Den vil jeg prøve. Tak for tipset.

Hilsen
Claus