Re: Apache22 og internal dummy connection

From: Mads Toftum (none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 21 Jan 2006 - 09:38:13 CET

Date: Sat, 21 Jan 2006 09:38:13 +0100
From: Mads Toftum <none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Apache22 og internal dummy connection

On Sat, Jan 21, 2006 at 01:30:48AM +0100, Jette wrote:
> ... Så hvis ham tyskerens løsning virker, og der ikke findes en patch,
> betyder det at Apache skal reinstalleres?

Ja. Så vidt jeg ved findes der ikke en patch - det kræver nok at nogen
smider en bug report - http://httpd.apache.org/bug_report.html
Ham der oprindelig ændrede apache til at bruge internal dummy connection
ved restarts var i hvert fald ikke klar over at der var et problem, men
han kører så også udelukkende med worker og event mpm'erne selv.

> Hvor meget betyder det om man bruger det ene eller det andet (prefork
> vs. work)?

Det er ret meget os afhængigt og indenfor freebsd er det også release
afhængigt - men hvis du skal bruge php i større mængder (og her tænker
jeg især på diverse extensions) så er prefork normalt et bedre valg. Der
er en vis risiko for at dele af php giver segfaults i en multithreaded
apache.

vh

Mads Toftum

--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall