Re: Video fra Robert Watsons foredrag om TrustedBSD

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 21 Jan 2006 - 03:03:44 CET

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Video fra Robert Watsons foredrag om TrustedBSD
Date: Sat, 21 Jan 2006 03:03:44 +0100

> Nogen chance for at den vil være at forefinde i et mere venligt format?
> Fx. mpeg2, theora, xvid.
Har du da problemer (ud overholdningsmæssige) med at afspille den?

Hvis du er interesseret må du da gerne kigge forbi Østerbro med en disk og
få den 16Gb MPEG2 fil den er lavet ud fra, men jeg har ikke umiddelbart
voldsom lyst til at smide downloads af den størrelse på. :)

MPEG2: Fylder ret meget, og giver ikke nævneværdig bedre kvalitet.
Jesper Frilund låner DV båndet og laver en DVD så den kan ses hjemme i
stuen, ligesom han gjorde med BSD deathmatchen. De kommer nok snart til salg
på det sorte marked. :)

XviD: "Due mostly to patent issues, the official homepage does not provide
binary versions of the XviD decoder."
Desuden har jeg set flere forskellige afspillere have problemer med sync af
lyden.

Ogg theora er en glimrende ide, og licencen er også den rette. Men på
omkring 3 år er de nået fra alpha 1 og til alpha 5. Der er uden tvivl sket
meget, men de applikationer jeg har stiftet bekendtskab crasher på må og få,
og der er stadig væsentlige issues der skal løses før det bliver et brugbart
alternativ.

Jeg har valgt wmv fordi det ikke fylder alverden, giver acceptabel
videokvalitet, og jeg har ikke oplever problemer med at afspille det på de
platforme jeg normalt bevæger mig i nærheden af.

> Sven

... Dennis