Re: Hvor sikker er software RAID

From: Flemming Froekjaer (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Jan 2006 - 14:36:50 CET

Date: Wed, 11 Jan 2006 14:36:50 +0100
From: Flemming Froekjaer <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvor sikker er software RAID

Det kommer an på hvordan disken dør. Hvis det er en mekanisk fejl vil det
sansynligvis ikke stoppe den anden disk.
Hvis det derimod er en fejl med logikken på disken er resultatet mere
uforudsigligt. I mange tilfelde vil du være i stand til at køre videre.
Jeg har oplevet bægge senarier.

Husk at købe diske der er beregnet til at køre 24/7

Flemming