Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Martin P. Hansen (none@mph--lima.dyndns.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 10 Jan 2006 - 16:22:11 CET

Date: Tue, 10 Jan 2006 16:22:11 +0100
From: "Martin P. Hansen" <none@mph--lima.dyndns.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

On Tue, 10 Jan 2006, Gregers Petersen wrote:
> Hvad sker der når du suspend/resume'er ?

Den blanker skærmen, giver et bip og tænder månen. Bortset fra
backlight ser det meget normalt ud.

Ved resume kommer billedet igen, men systemet svarer ikke på mus
eller tastatur (månen er stadig tændt). Hvis jeg står i en terminal,
stopper systemet først med at svare ved skift til X.

> Efter at have været gennem en hel masse 'googling' er det mit indtryk at
> ACPI tingene på en X31 burde kunne køre uden de helt store problemer ...?

Jeg syntes heller ikke jeg kunne findet andet and at backlight
skulle slukkes med radeontool.

> Jeg har læst det som at det patch skulle være blevet inkluderet i 6.0
> release - de 'tråde' jeg har fundet har alle refereret til 5.xx ....?

Den var meget gammel, men patchede nogenlunde op mod en 6-stable
gren, ved dog ikke hvad resultatet var. Det virker meget sandsynligt
den er blevet inkludere.

--
Martin P. Hansen                   |  ()  ASCII Ribbon Campaign