Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 10 Jan 2006 - 15:42:17 CET

Date: Tue, 10 Jan 2006 15:42:17 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

Martin P. Hansen wrote:

> Jeg er blevet nybagt ejer af en X31. Jeg har problemer med X efter
> suspend/resume. Jeg har prøvet med forskellige kombinationer for
> hw.syscons.no_suspend_vtswitch og hw.acpi.reset_video, men uden
> held. Hvis jeg ikke bruger X kan jeg godt suspende og resume (dog
> med backlight tændt).

Hvad sker der når du suspend/resume'er ?

> Er der nogen der har erfaringer med X31?

Efter at have været gennem en hel masse 'googling' er det mit indtryk at
ACPI tingene på en X31 burde kunne køre uden de helt store problemer ...?

> Jeg har set at der på et tidspunkt har været en patch acpi_video_dpms.patch
> på freebsd-current. Er det noget, der er værd at eksperimentere
> med?

Jeg har læst det som at det patch skulle være blevet inkluderet i 6.0
release - de 'tråde' jeg har fundet har alle refereret til 5.xx ....?

gregers/