Re: SV: Mystik omkring localhost

From: Kristian M (none@kristian--struer.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 14:51:25 CET

Date: Thu, 5 Jan 2006 14:51:25 +0100
From: Kristian M <none@kristian--struer.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Mystik omkring localhost

*suk*

Nu prøvede jeg at boote den gamle gerne op (altså generic) og her har jeg 100% det samme problem både med at den ikke kan finde ud af at resolve dns fra localhost, sammentidigt med at den taber pakker når jeg pinger localhost.

Det er altså umiddelbart ikke kernen, ikke pf (da den er slået fra) heller ikke at ping pakkerne bliver fanget af net.inet.icmp.icmplim (det plejer kernen også at fortælle hvis nogen pakker bliver fanget af den)

Jeg har ikke fundet noget spændende i nogen somhelst log filer, der kunne have noget at sige.

Det eneste jeg kan se som muligt problem, er at pakkerne rent faktisk bliver besvaret (af f.ekk named) men at host kommandoen (programmet) ikke får svaret af en eller anden grund.

Sådan ser det i hvert fald ud med tcpdump. Nogle der har andre forslag? Det her grænser sig til en ny installation, jeg tror umiddelbart bare jeg rander i det samme problem engang til.

en pkg_info viser sådan her(hvis det skulle betyde noget):
cvsup-without-gui-16.1h_2 General network file distribution system optimized for CVS
gettext-0.14.5 GNU gettext package
glib-2.8.4 Some useful routines of C programming (current stable versi
gmake-3.80_2 GNU version of 'make' utility
libiconv-1.9.2_1 A character set conversion library
libspf2-1.0.4 Sender Rewriting Scheme 2 C Implementation
libtool-1.5.22_1 Generic shared library support script (1.5)
mc-4.6.1_3 Midnight Commander, a free Norton Commander Clone
mysql-client-4.1.16 Multithreaded SQL database (client)
mysql-server-4.1.16 Multithreaded SQL database (server)
nmap-3.95 Port scanning utility for large networks
pcre-6.4 Perl Compatible Regular Expressions library
perl-5.8.7_2 Practical Extraction and Report Language
pkgconfig-0.20 A utility to retrieve information about installed libraries
postfix-2.2.7,1 A secure alternative to widely-used Sendmail