Re: Mystik omkring localhost

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 15:22:29 CET

Date: Thu, 5 Jan 2006 15:22:29 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mystik omkring localhost

On Thu, Jan 05, 2006 at 02:51:25PM +0100, Kristian M wrote:
> Nu prøvede jeg at boote den gamle gerne op (altså generic) og her har jeg
> 100% det samme problem både med at den ikke kan finde ud af at resolve dns
> fra localhost, sammentidigt med at den taber pakker når jeg pinger
> localhost.

Er det en GENERIC fra FreeBSD eller en som du selv har oversat?

> Det er altså umiddelbart ikke kernen, ikke pf (da den er slået fra) heller
> ikke at ping pakkerne bliver fanget af net.inet.icmp.icmplim (det plejer
> kernen også at fortælle hvis nogen pakker bliver fanget af den)
>
> Det eneste jeg kan se som muligt problem, er at pakkerne rent faktisk
> bliver besvaret (af f.ekk named) men at host kommandoen (programmet) ikke
> får svaret af en eller anden grund.

I og med du taber ping pakker på lo0 ville jeg gætte på at der en fejl et
andet sted end i det normale userland (bl.a. host program).

Jeg ved ikke hvor meget du har pillet rundt med systemet, men du kunne jo for
at sikre dig det ikke er kernen eller hardware boote i rescue mode fra en cd
og prøve at pinge lo0. Det kunne jo være du havde en subtil fejl i hardwaren
eller i den måde fbsd bruger tilgår hardware.

Held og lykke - jeg hader selv den slags fejl som ikke rigtig giver mening ;)

Mvh
Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]