Re: SV: Mystik omkring localhost

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 14:30:53 CET

Date: Thu, 5 Jan 2006 14:30:53 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Mystik omkring localhost

Quoting Kristian M (kristian@struer.net):
> som det ses har jeg valgt at tage noget altq med i kernen, det kunne jeg sådan set godt forstille mig kunne være problemet, så jeg tror lige jeg vil prøve at brygge en ny kerne, uden nogen form for firewall i overhovedet, og så se om det kan have nogen indflydelse. Det kan nogen måske bekræfte?

Jeg har set meget maerkelige ting med pf/altq paa FreeBSD, e.g. at
altq-relaterede regler nogle gange blev ignoreret under indlaesning af
et regelsaet (alle andre kom fint med), at det nye regelsaet foerst
traadte i kraft efter ca. 30 sekunder og lignende maerkeligheder. Det er
nok et aars tid siden, men maaske fejlene stadig spoeger.

Hvis pf er slaaet fra, burde altq dog heller ikke vaere aktiveret. De to
ting er i hvert fald flettet sammen i OpenBSD.

Mvh. Michael.

--
The shortest unit of time in the multiverse is the New York Second,
defined as the period of time between the traffic lights turning green