Re: SV: Mystik omkring localhost

From: Kristian M (none@kristian--struer.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 14:24:38 CET

Date: Thu, 5 Jan 2006 14:24:38 +0100
From: Kristian M <none@kristian--struer.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Mystik omkring localhost

Korrekt, hvis jeg pinger 10.0.1.121 som er dens lanip så går trafikken igennem lo0 (hvis jeg kigger i tcpdump) og problemet er dermed det samme.

Jeg er også helt sikker på at det ikke er named der er problemet, for som tcpdump siger, så ser det jo ud til at named prøver at stare tilbage, men det er så somom at host programmet ikke fatter at der kommer data til den. (men hvorfor virker det så nogle gange?)

Jeg kan lige prøve at poste min kernel konfiguration mjaeh okay jeg attacher den i stedet.

som det ses har jeg valgt at tage noget altq med i kernen, det kunne jeg sådan set godt forstille mig kunne være problemet, så jeg tror lige jeg vil prøve at brygge en ny kerne, uden nogen form for firewall i overhovedet, og så se om det kan have nogen indflydelse. Det kan nogen måske bekræfte?