Re: SV: Mystik omkring localhost

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 14:08:58 CET

Date: Thu, 5 Jan 2006 14:08:58 +0100
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Mystik omkring localhost

On Thu, Jan 05, 2006 at 01:59:17PM +0100, Kristian M wrote:
> med ved seq 37 gider (kernen?) bare ikke svare længere, og efter noget tid, jamen så begynder den igen at svare tilbage på pakkerne.

Jeg tror seriøst ikke at dine problemer har noget med navneservice at
gøre. Navneservice er blot een af de programmer som er berørt at dit
reelle problem. Navneservice kan absolut ikke lide pakketab, og jeg er
ret overbevist om at du vil se at når dit problem er løst, så vil din
navneserver virke fint.

> det ku godt se ud somom at den rent faktisk svare (named) men at mit host program ikke får dataerne.

Nu sagde du noget med at have pillet i din kerne, vistnok? Jeg ved ikke
hvad der er gået galt, men for mig lyder det lidt som om en buffer ikke
havde plads, men jeg er ikke skrap til kerne-delen på det niveau. Står
der noget i dmesg eller /var/log/* som giver nogle idéer om noget
relevant? Ellers har jeg ikke selv flere bud.

Du skal desuden være opmærksom på at du _kunne_ pinge dit LAN-IP# i håb
om at omgå problemerne. Det er selvfølgelig et forsøg værd, men jeg
mener at trafikken logisk set stadig går via lo0, selvom IP# indikerer
at det er til et andet interface.

-- robert