SV: logo contest

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 06 Feb 2006 - 15:04:58 CET

Date: Mon, 6 Feb 2006 15:04:58 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: logo contest
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

læner

> ikke forstået, - vi hedder da også BSD, det er da
> ultimativt at læne sig op ad det oprindelige ?

FreeBSD-gruppen centralt udskrev en lign. konkurrence
for et års tid siden. Et af argumenterne for at
forandre logo fra djævlen selv til noget mere
neutralt, var bl.a. at han (eller hun, nu skal vi ikke
være køns-diskriminerende) kan have andre betydninger,
især når vi bevæger os ud over det vi opfatter som
vest-europa og den vest-europæiske indflydelses-sfære.

Det "vi" går rundt og synes er smadderfedt, og
ovenikøbet lidt koolt, kan for "andre" have en helt
anden betydning, og at fokuseringen let kan ryge over
på det, vi ikke er enige om, mens det vi trods alt kan
enes om, forsvinder helt. Her vil jeg ikke gå ind på
hvem vi er og hvem de andre er.

Derfor kan en lidt kedeligt og kønsløst logo uden de
helt store armbevægelser vise sig på sigt at klare sig
bedst.

En lang forklaring på noget som egenligt skulle være
to linier.

Hilsen
Claus