Re: FTP in og ud

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Dec 2006 - 23:39:00 CET

Date: Thu, 14 Dec 2006 23:39:00 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FTP in og ud

On 12/14/06, Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> /etc/rc.conf.local bliver inkluderet i slutningen /etc/rc.conf. Du skal
> -ikke- aendre i /etc/rc.conf -- det goer opgraderinger besvaerligere.
> Desuden er kun aendringer i /etc/rc.conf.local er officielt understoettet.

Aha nice to know...

> Hvis du vitterligt har behov for at koere to instanser af ftp-proxy, saa
> start dem fra /etc/rc.local. Har du laest dette?
>
> http://www.openbsd.org/faq/pf/ftp.html

Been there without getting more clever on this particular issue...

> Umiddelbart mener jeg, at du boer kunne noejes med een instans, men jeg
> har ikke brugt ftp-proxy laenge.

Den ene er nødt til at være i "reverse" mode - altså med -R, den anden
skal ikke være det.

Anyway, jeg kører nu den ene fra /etc/rc.local og den anden fra
rc.conf, og så virker det faktisk!

Tak for input...

Vh, Lars.