Re: FreeBSD & webcam ?

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Aug 2006 - 12:03:13 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD & webcam ?
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 31 Aug 2006 10:03:13 +0000

In message <none@44F5943C.8030906--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>, Lennart Sorth writes:

>Vimicro Zc301 (sensor: HV7131R) er en "all on one" chip, med
>sensor, USB interface mv:
>http://www.alldatasheet.co.kr/view.jsp?Searchword=HV7

Jeg har lige selv købt et af de her kamera og jeg kan bekræfte
at der er et brightness problem.

Jeg kan også bekræfter at spca5xx softwaren er noget skod ud
over alle grænser, specielt giver kode som det her:

   case 0x11:
        PDEBUG(0, "Find Sensor HV7131R(c)");
        spca50x->sensor = SENSOR_HV7131C;
        set_zc3xxVGA(spca50x);
        break;

Ikke megen tillid til at de aner hvad de foretager sig...

Jeg har prøvet at rettet 'C' til 'R', men det er svært at
bedømme om det egentlig gør nogen forskel.

Det er desværre ikke muligt at se hvilken CCD chip der faktisk
sidder i kameraet.

Hvis man kigger i usbvm31b.inf på den medfølgende CD lugter
det meget af chippen er en HV7131B og de mange sjove hex
sekvenser burde sikkert ligge ovre i spca5xx koden...

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956