Re: FreeBSD & webcam ?

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Aug 2006 - 15:35:56 CEST

Date: Wed, 30 Aug 2006 15:35:56 +0200
From: Lennart Sorth <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD & webcam ?

Lars Sommer wrote:
> Gad vide om den er softwarestyret i driveren, eller om det
> er noget i hardwaren...
humm

Eftersom det virkede out of the box, vil jeg gætte på at det
umiddelbart er noget hardwaren styrer, men eftersom det virker
på din Windows, kan man nok også styre det via software.
- bare ikke med spca5shot/view.

Jeg har også på et tidspunkt haft mine (eller ihvertfald
det ene) forbundet under WinXP, - og de virker stadig fint
på FreeBSD begge to, så det er ikke noget med at WinXP
"inficerer" dem ved at sætte parametre specielt dumt.
(den årsag ville jeg ellers gerne kunne pege på :-) )

Men det KAN jo være at hardwaren er anderledes end den jeg
købte for et årstid siden. :/

Vimicro Zc301 (sensor: HV7131R) er en "all on one" chip, med
sensor, USB interface mv:
http://www.alldatasheet.co.kr/view.jsp?Searchword=HV7

Noget tyder på at det er den samme indmad i disse (omend de
vist ikke er nightvision apparater):

Orite - I-Cam
PCcam168 - PCcam168
LG - Lic-200
LG - Lic-300
Philips - SPC700NC
Philips - SPC600NC
Genius - Hv7131R
Logitech - QuickCam IM

måske kan lidt googleri (nb: ikke verbum "at google" :-) )
på disse hjælpe.

--
Hilsen

Lennart.Sorth@uni-c.dk