Re: FreeBSD & webcam ?

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Aug 2006 - 15:53:52 CEST

Date: Tue, 29 Aug 2006 15:53:52 +0200
From: Lennart Sorth <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD & webcam ?

Lars Sommer wrote:
> Men både live-fremvisning og still-billeder er meget hvide.

spøjst. Jeg har aldrig skullet pille ved noget.

uname:
   6.1-STABLE amd64

dmesg:
   ugen1: Vimicro Corp. PC Camera, rev 1.10/1.00, addr 2

pkg_info:
   spca5xx-20060402 USB Cameras based SPCA5xx Utilities

Så vidt jeg husker kan du stille på diverse parametre i
real-time med spca5view (b for brightness osv)
Prøv om du overhovedet kan få justeret den hen et sted hvor
billedet er brugbart.

Det smarte ved dette lille kamera er at det selv slår over
i "night-mode" når lyset falder under en eller anden tærskel,
og det virker i mit tilfælde også helt fint. Jeg har feks et
siddende til at aflæse elmåleren ved siden af min server, der
står i en mørk kælder :-)

Jeg købte mine to NightCams for godt et år siden og de er
begge lige gode. (så gode som nu kan forventes af et 190
kroners webcam.)

--
Hilsen

Lennart.Sorth@uni-c.dk