kryptering af filsystmer eller filer

From: Dennis Decker Jensen (none@dennis--cyg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Aug 2006 - 19:25:38 CEST

Date: Tue, 29 Aug 2006 17:25:38 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennis--cyg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: kryptering af filsystmer eller filer

Hej!

Jeg bruger OpenBSD på min personlige laptop, og har gjort det henved
et års tid med stor glæde.

Blandt mine email-nyheder er bl.a. at finde SANS-nyhedsbreve, som
har henledt min opmærksomhed på værdien af kryptering af filsystemer
eller enkelte filer.

Jeg har dog ikke kunnet finde ud af, hvordan jeg krypterer filsystemer
eller enkelte filer på OpenBSD, som jo har et framework for
krypteringsalgoritmer. Har nogen et hint til dette, eller ved,
hvordan det gøres?

Med venlig hilsen
Dennis Decker Jensen

uname -a: OpenBSD himantos 3.9 GENERIC#617 i386