Re: HW-spørgsmål

From: Henrik Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Apr 2006 - 14:41:37 CEST

Date: Tue, 4 Apr 2006 14:41:37 +0200
From: Henrik Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HW-spørgsmål

On Tue, Apr 04, 2006 at 09:51:13AM +0200, Jan Gundtofte-Bruun wrote:
> <quote who="Lasse Hillerøe Petersen">
> Er det ikke alles krav? :o)
snip snip snip en masse

Jan har helt ret og jeg kan af egen erfaring fortælle om mindst
to maskiner for nyligt hvor der er var bøvl med så simple ting som

IDE controller - Den virkede fint, men kørte meget langsomt
En asus maskine med noget IXP200 controller - kan ikke anbefales!

Et netkort med 8053 chip?
tror det var et Marvell Yukon 88e8053 PCI Express Gigabit
- og det kommer sikkert til at virke engang, og godt man
har et par Intel PRO 100 i skuffen

Jeg plejer ellers at checke den slags, men hellere en ekstra gang
fremover!

Der er meget få leverandører som vil sige til dig "denne maskine
virker med BSD"
- men en google søgning efter 'dmesg bundkort' virker ofte :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000