Re: Postfix og flere modtagere

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Sep 2005 - 11:28:33 CEST

Date: Wed, 28 Sep 2005 11:28:33 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix og flere modtagere

On Wed, Sep 28, 2005 at 11:19:51AM +0200, madsmao wrote:
> Hehe. Kan godt se problemet. Det er måske ikke alverden at gå efter, men
> jeg kan desværre ikke sige så meget mere. Min arbejdsgiver ønsker ikke,
> at jeg viser scriptet frem til andre.

        Så kan vi ikke hjælpe.

        BSD-Dk er ikke en gratis support liste, det fungerer ved at folk
        udveksler erfaringer og problemer.

        Det hjælper ikke nogen her at forsøge at løse en black-box problem
        hvor det meste af problematikken er skjult.

        I er så velkomme til at kontakte mig off-liste hvis I skal have hjælpe.

> Problemet opstår dog før mit script, idet visse mails med flere
> modtagere på min server som sagt bliver tildelt flere message-id's (et
> pr. modtager) og andre mails bliver kun tildelt ét message-id. Egentlig
> er mit spørgsmål så blot, om jeg via en config-option til Postfix kan
> tvinge tildeling af seperat message-id for hver modtager af mailen på
> min server, så mit script modtager en seperat mail til behandling for
> hver modtager.

        Ikke mig bekendt, men nok er del af løsningen at få detaljeret
        hvad det er i ønsker, og derfra få formuleret den korrekte løsning.