Re: Erfaringer med WRAP fra pcengines.ch(Soekris agtigt)

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Sep 2005 - 19:11:09 CEST

Date: Tue, 13 Sep 2005 19:11:09 +0200
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med WRAP fra pcengines.ch(Soekris agtigt)

Anders Reinhardt Hansen wrote:
> Hej Alle
>
> Jeg står og overvejer at købe et WRAP board fra pcengines.ch, jeg vil
> dog godt lige høre jeres erfaringer med det?
> Er det ligeså "nemt" at have med at gøre som Soekris?
> Jeg ville køre enten pfsense eller en "rigtig" FreeBSD på den da jeg
> gerne vil have PF firewallen med.
>
> Tillægsspørgsmål:
> Nu ligger firmaet jo i Schweiz så prisen er nok uden moms... som jeg
> dermed skal betale i dk.
> Kan det mon betale sig at købe det hos en tysk leverandør hvor man skal
> betale tysk moms istedet??

Jeg skriver dette bag en WRAP.1D-1, som har m0n0wall installeret på et
CF-kort. Det var ret nemt, man skal bare lige have et null-modem og
kermit op at køre når man booter første gang. Eneste ulempe er at man
skal tage boardet helt ud af kabinettet, hvis man vil tage CF-kortet ud.

Jeg har også kig på pfsense, men de har først for nylig fået deres
CF-images op at køre igen. Så måske i næste uge kan jeg fortælle dig
hvordan pfsense på WRAP fungerer.

Jeg købte board og kabinet via tronico.net for at undgå told- og
moms-ubehageligheder. De ligger i Tyskland, så ingen problemer dér.

Mvh Erik