Re: Homebanking - igen, igen

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Sep 2005 - 10:50:56 CEST

Date: Sun, 4 Sep 2005 10:50:56 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking - igen, igen

On 2005.09.04 10:21:38 +0200, Allan Wermuth wrote:

> Jeg står for at skulle skifte bank, og som ét af kriterierne for valg af bank,
> så skulle homebanking gerne fungere under *BSD (Free eller Open). Sikkerheden
> i forbindelse med homebanking skulle endvidere også gerne være iorden.
>
> Der har tidligere været udvekslet erfaringer om emnet her på listen, men lige
> netop inden for dette område sker der utrolig meget, så jeg "vover" at spørge
> til medlemmernes erfaring og anbefalinger vedr. valg af bank.

Jeg har Forstædernes Bank og den virker fint i Firefox + jdk 1.4 på
FreeBSD.

Mht. til sikkerhed bruger de "kun" en nøgle du har liggende som fil på
din computer og self. password til den nøglefil, hvor i hvert fald
nogen andre banker har diverse former for "noget du har"
autentikering. Derfor er den nok mindre sikker end nogen andre
løsninger, men det er ikke nok til at skræmme mig væk :-).

> Til orientering er jeg bosiddende på Fyn.

Jeg mener Forstæderens bank bare bruger BECs (Bankernes EDB Central)
løsning som flere andre mindre banker vist også bruger, så der er
sikkert banker på Fyn der bruger samme løsning (google kan sikkert
sige hvilke andre banker der bruger BEC).

--
Simon L. Nielsen