Re: Homebanking - igen, igen

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Sep 2005 - 10:41:14 CEST

Date: Sun, 4 Sep 2005 10:41:14 +0200 (CEST)
Subject: Re: Homebanking - igen, igen
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

<quote who="Allan Wermuth">
> jeg "vover" at spørge til medlemmernes erfaring valg af bank.

Uha, den kan jeg ikke sidde overhørig. En del af minne venner har
fortalt om eller vist mig deres home banking løsninger, og hver gang
undres jeg over hvad folk finder sig i.

Selv har jeg bank hos Jyske Bank, og deres netbank har til alle
tider "kørt på alt", bare der var Java og en grafisk browser på
maskinen.

Der er dog forskel på "home banking" og "netbank"; home banking
svarer til POP3 mail, mens en netbank svarer til webmail -- dvs.
"arbejd lokalt og afslut med at "committe" dine ændringer" vs. "du
skal være på nettet og gøre tingene direkte på serveren".

Jyske Netbank bruger dels en statisk userid/pw (cpr+kodeord), dels
en dynamisk PIN (man får automatisk tilsendt "nøglekort" med 80
éngangskoder).

Jeg vil ikke sige mere, du kan se mere på Jyske Banks hjemmeside.
Dog vil jeg sige at det er den bedste løsning jeg har set, og selve
banken er jeg også super glad for (ta' et kig på hvad der
koster/ikke koster gebyr, og sammenlign med andre banker).

Prøv Jyske Netbank på "jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank".

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --