Re: Anbefalelsesværdig router?

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Oct 2005 - 10:54:33 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Anbefalelsesværdig router?
Date: Fri, 28 Oct 2005 10:54:33 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 28/10/2005, at 10.36, Jan Gundtofte-Bruun wrote:

> Tak for spændende svar!
>
> *snip*snip*
> * OpenWRT
> Jeg har set lidt på OpenWRT og fundet det interessant, dog er der ikke
> umiddelbart nogen "sales talk" for hvilke "pakker" man kan
> installere -- mao.
> hvad man i det hele taget kunne få ud af at om-flashe sin router
> (og ofre sin
> produktgaranti). Det er nok bare mig der ikke har læst nært nok.
lidt løst formuleret får du

"en billigere soekris med begrænset plads og CPU"

Jeg forventer at mine Soekris systemer har en levetid på mange mange år
fordi det er en så generel platform som jeg kan udvide efter behov.

Hvis jeg eksempelvis synes en soekris med flashkort er blevet for lille
kan den opgrades til en mini-mini-server med en aflagt 2,5" harddisk fra
en gammel laptop
(forudsat at man køber modellen 4801 eller anden med HD interface)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000