Re: Anbefalelsesværdig router?

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Oct 2005 - 10:36:38 CEST

Date: Fri, 28 Oct 2005 10:36:38 +0200 (CEST)
Subject: Re: Anbefalelsesværdig router?
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Tak for spændende svar!

* Linksys WRT54G
Umiddelbart lyder den jo lovende! Jeg er ellers lidt skeptisk mht. kvaliteten
af software (firmware) hos Linksys, baseret på erfaringer og sladder om
BEFRS81'en. Men du siger altså at jeg skal undgå v5, hvordan kan jeg genkende
sådan en i en butik?

* ASUS WL-500G
Virker lidt mere "billig" i udførelsen, og er ikke sådan lige til at støve en
god beskrivelse op på. Er der noget særligt der taler for denne fremfor
Linksys'en?

* OpenWRT
Jeg har set lidt på OpenWRT og fundet det interessant, dog er der ikke
umiddelbart nogen "sales talk" for hvilke "pakker" man kan installere -- mao.
hvad man i det hele taget kunne få ud af at om-flashe sin router (og ofre sin
produktgaranti). Det er nok bare mig der ikke har læst nært nok.

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --