Re: ny postgresql-server

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Oct 2005 - 23:50:02 CEST

Date: Sat, 8 Oct 2005 23:50:02 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ny postgresql-server
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Sun Opteron servere er laekre og de har god support,
> men...
> da jeg havde en v40 til laans i foraaret kunne jeg
> ikke faa freebsd til at
> virke paa den. Jeg kunne installere og derefter
> rebootede den hver gang jeg
> naaede til bootloaderen.
> Hvis jeg var dig og skulle koere freebsd paa
> maskinen ville jeg laane en
> foerst og sikre at det virker som du forventer.

Jeg skal ha' 8 GB ram i den, og den skal køre FreeBSD
5.4 stable og postgresql 7.4.8. Jeg har i forvejen en
Tyan Transport TX46 med 4 GB ram som virker helt
knirkefrit. Den har fire opteron 840 (2 GHz) cpu'er,
en LSILogic MegaRAID scsi-kontroller og bge-gb-kort.

FreeBSD mener jeg virker med 8 GB ram og MegaRAID SCSI
320-1LP-kontrolleren. Men klart, det var at foretrække
at teste først.

Jeg ved at FreeBSD 5.4 har kørt med 16 GB ram på v40z,
men at der var problemer med isp-driveren (et
qlogic-kort) og kerne-panik. De smed solaris 10 på, da
de ikke fandt en løsning på problemet. Den kørte fint
med den indbyggede scsi-kontroller.

Hilsen
Claus