(no subject)

From: joa@orange.dk
Date: Mon 10 Oct 2005 - 15:25:40 CEST

Date: Mon, 10 Oct 2005 15:25:40 +0200 (CEST)
From: joa@orange.dk
To: undisclosed-recipients: ;

> Soeren Klitrup wrote:
>
> HP's RAID Controller virker derudover perfekt med FreeBSD,
> kan ikke lige
> huske hvad din preferred BSD er - eller hvordan den fungerer
> med andre
> BSD'er, men det er jeg sikker paa at man kan finde ud af.

Preferred er svjv FreeBSD..
Her er driveren for deres SmartArray RAID controller (ciss) i hvertfald i GENERIC fra 5.3

Men hvad jeg syntes der er interessant, er de laekre nye tools og healthmonitoring,
HP er begyndt at lave til netop FreeBSD. (Tak til Torben Mathiasen fra HP :)

http://people.freebsd.org/~jcagle

Hvis i bruger HP proliant's skal i se pe 'hpasm' pakken,
der indeholder et lille CLI tool 'hpasmcli',
hvor du kan hive en masse interessante systminfo ud af kassen.
Samt healtdriveren 'hpasmd', der bla. fortaeller syslogd ner du eks.
har fejl pe en memory dimm.. Meget anvendeligt..

Mvh
Joachim Jerberg Jensen