Re: chat-server til FreeBSD

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 08:35:23 CEST

Date: Thu, 28 Jul 2005 08:35:23 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: chat-server til FreeBSD

On Thu, Jul 28, 2005 at 12:02:37AM +0200, Lasse Hjorth wrote:

> Vi gjorde det at vi satte en intern Jabber server op istedet, der får du
> en klient, som fungerer stort set som messenger,
> og du behøver ikke lære alle dine kollegaer op i at bruge irc. (Nu ved
> jeg selvfølgelig ikke hvad det er for nogle kollegaer du har).

Jeg kan klart anbefale en jabberserver (jabber.org). Her er der tænkt på
mange flere af de ting som man får brug for ifm. firmachat - konference,
enkeltchat, kryptering, ldap - ikke ldap, mulighed for samspil med andre
jabber-servere og meget meget mere.

Pt. er jeg ved at kigge på noget mulig integration mellem jabber og sip
(asterisk) til noget afløsning for skype.

Mvh
Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]