Re: chat-server til FreeBSD

From: Søren Klintrup (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 02:20:17 CEST

Date: Thu, 28 Jul 2005 02:20:17 +0200
From: Søren Klintrup <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: chat-server til FreeBSD

Claus Guttesen wrote:

>Hej.
>
>Har lukket for MSN idag på arbejde, med sure miner som
>resultat. Jeg skal sætte en lokal irc-server op
>istedet, har I nogle anbefalnger? Hvad virker
>"out-of-the-box".
>
>Beklager at jeg ikke har undersøgt sagen særlig nøje.

Hej,

Jeg har gennem et godt stykke tid brugt Unreal IRCD til stor fornøjelse
for mine brugere.

Du kan finde mere information på http://www.unrealircd.com

Den er forholdsvis simpel at sætte op i både single server og
multi-server setups, alt er dokumenteret i unreal32docs.html som også
skulle følge med source, den ligger herudover i ports hvis man ønsker det :)

Med venlig hilsen
Søren Klintrup