Re: chat-server til FreeBSD

From: Lasse Hjorth (none@lasse--hjorth.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 00:02:37 CEST

Date: Thu, 28 Jul 2005 00:02:37 +0200
From: Lasse Hjorth <none@lasse--hjorth.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: chat-server til FreeBSD

Claus Guttesen wrote:

>Hej.
>
>Har lukket for MSN idag på arbejde, med sure miner som
>resultat. Jeg skal sætte en lokal irc-server op
>istedet, har I nogle anbefalnger? Hvad virker
>"out-of-the-box".
>
>Beklager at jeg ikke har undersøgt sagen særlig nøje.

Hej Claus,

Vi var ude for det samme på min arbejdsplads på et tidspunkt, ikke at
der blev lukket for det, men vi måtte ikke bruge det.

Vi gjorde det at vi satte en intern Jabber server op istedet, der får du
en klient, som fungerer stort set som messenger,
og du behøver ikke lære alle dine kollegaer op i at bruge irc. (Nu ved
jeg selvfølgelig ikke hvad det er for nogle kollegaer du har).

Mht ircd, ville jeg personligt bruge bahamut, men det er jo en smagssag
der er masser på "market",
men jeg tror ikke der er nogen som virker 100% out-of-the-box, men du
ville kunne have en kørende, hvis du brugte 10-15 max på .conf fil.

Mvh
Lasse Hjorth