Re: Trådløst USB-netværkskort?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Feb 2005 - 08:01:52 CET

Date: Mon, 21 Feb 2005 08:01:52 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Trådløst USB-netværkskort?

Joachim Bondo wrote:

> Skal det forståes som en slags "forlængelse" af ethernet-kablet? Så i
> stedet for at sætte kablet fra serveren ind i væggen, sætter jeg det ind
> i denne dims? Benytter jeg blot driveren til det indbyggede
> ethernetkort?

Faktisk lige netop - du har "ramt" lige i centrum mht. hvad det er den
gør .-)

> Det ser ud til, at dimsen fungerer som basestation. Sådan en har jeg jo
> allerede - jeg går ud fra den kan konfigureres som "klient", så den blot
> kobler sig på det eksisterende trådløse netværk?

jeg har kun set sådan en dims en enkelt gang - og i det tilfælde
fungererde den som 'klient' (viste faktisk ikke at den kunne andet - men
i bund og grund er 'dimsen' vel mere eller mindre "bare" en eller anden
form for AP/Router/Bridge, som man så konfer som der er behov for) ..?

gregers/