Re: Trådløst USB-netværkskort?

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 20:08:46 CET

Subject: Re: Trådløst USB-netværkskort?
From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sun, 20 Feb 2005 11:08:46 -0800

On Sun, 2005-02-20 at 18:07 +0100, Gregers Petersen wrote:

> Et par mulige forslag:
>
> 1. der findes adskillige trådløse netværks-game-adaptere - beregnede til
> at koble fx en PS2 til et trådløst netværk via det standard
> ethernet-stik som maskinen kan udvides med - Linksys har ihvertefald
> mindst en udgave .. hvor man ikke behøver at beskæftige sig med drivere
> osv. idet dimsen har det hele indbygget ....

Det lyder umiddelbart rigtig godt! Er den sådan en her?
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=38&prid=558

Skal det forståes som en slags "forlængelse" af ethernet-kablet? Så i
stedet for at sætte kablet fra serveren ind i væggen, sætter jeg det ind
i denne dims? Benytter jeg blot driveren til det indbyggede
ethernetkort?

Det ser ud til, at dimsen fungerer som basestation. Sådan en har jeg jo
allerede - jeg går ud fra den kan konfigureres som "klient", så den blot
kobler sig på det eksisterende trådløse netværk?

> 2. der findes som standard tilbehør til Mini-ITX maskiner mulighed for
> enten at montere en PCI-adapter - der gør dert muligt at montere et
> standard PCI-kort så det ligger vandret i stedet for 'står lodret' -
> eller en anden løsning er at kigge på at bruge en af de eksisterende
> mini-PCI varianter (der findes flere PCI-kort der kan skilles ad så de
> kan fungere som både det ene og det andet) ...
> Det her forslag bygget selvfølgelig på at du ikke har lavet en
> super-skræddersyet 'kasse', hvor der ikke er plads til andet end det der
> allerede er tilstede :-)

Jeg KAN godt montere et PCI-kort, men det er en større operation, da jeg
skal skille det hele ad, og jeg ikke har værktøj her (det kræver vist
også en PCI-raiser, som ligger i Danmark). Summa-sumarum: Jeg vil helst
undgå det.

Tak for hjælpen,
Joachim