Re: Installer OpenBSD 3.5 på en Soekris net4801

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 06 Feb 2005 - 12:08:12 CET

Date: Sun, 6 Feb 2005 12:08:12 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Installer OpenBSD 3.5 på en Soekris net4801

Quoting Jakob Kjøller (jakob@kjollers.dk):
> Jeg har fulgt nogle forskellige vejledninger på nettet bla.
> http://www.azbsd.org/~marco/obsd/4/soekris.html , men er kommet så langt at
> jeg skal have ”filet” nogle pakker til, da der jo ikke kan være alt på en
> 128 mb flash diske.

Umiddelbart ville jeg da tro, at OpenBSD 3.6 uden X godt kunne vaere
derpaa, men jeg har ikke proevet.

Det er i oevrigt langt vigtigere at sikre, at /var og /tmp mountes
read-only, saa du ikke smadrer dit kort paa et paar maaneder eller
mindre.

> Målet er en router/firewall/gateway/accesspoint, er der nogle som kan hjælpe
> mig?

Kig paa flashdist:

        http://www.nmedia.net/~chris/soekris/

Jeg har selv brugt det til en miniinstallation. Jeg mountede lige mit
CF-kort:

        luggage$ df -h /mnt/cf/
        Filesystem Size Used Avail Capacity Mounted on
        /dev/wd1a 51.9M 21.0M 28.3M 43% /mnt/cf

Dette er en lidt udvidet flashdist, da jeg blandt andet skulle bruge
authpf.

Mvh. Michael.

--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.