Re: wistumbler2 til OpenBSD

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Dec 2005 - 22:15:18 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: wistumbler2 til OpenBSD
Date: Tue, 20 Dec 2005 22:15:18 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Dec 20, 2005, at 8:08 PM, Allan Wermuth wrote:

> * on the Tue, Dec 20, 2005 at 06:11:50PM +0100, Gregers Petersen
> was tippering:

> Mit trådløse netkort er Atheros baseret, og bruger driveren
> ath, hvorfor dstumbler ikke er brugbar.
>
> Jeg checkede Kismet, men så vidt jeg kunne se, så understøttedes
> atheros
> kun under Linux.
>
> Jeg overvejer kraftigt, at installere FreeBSD igen ;-)
> Det er jo heller ikke ligefrem et ringe OS ;-)

ja, ok - hvis du overvejer FreeBSD igen kan man vel også anbefale
Linux ;-)

Spøg til side, Auditor Security Collection er en fantastisk boot-cd
med Linux værktøjer og understøttelse for mange gode kort!

Den booter Linux og har en HEL del Wireless tools (sammen med
mange andre sikkerhedsværktøjer)

Du slipper for at installere - men kan installere til harddisk hvis
du har lyst.
(ellers brug en partition på disken eller en USB stick
til at gemme resultater)

Den findes på http://www.remote-exploit.org/index.php/Auditor_main
og den vil spare dig mange mange timer på at kompilere og konfigurere
wireless værktøjer!

Jeg har eksempelvis brugt den til airpwn - hvor jeg efter mange timers
indsamling og kompilering af diverse værktøjer og "stumper" til 802.11
på Linux istedet valgte Auditor - og fik det til at virke på omkring
en time

Med auditor kernen fandt den mine to wireless netkort samtidig, kunne
bruge
begge to som forventet og airpwn virkede som en drøm.

Jeg kan klart anbefale Auditor uanset om man vil rode med nmap, nessus
bluetooth eller 802.11 scannere ...

Mvh

Henrik

PS
http://sourceforge.net/projects/airpwn

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000