Re: wistumbler2 til OpenBSD

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Dec 2005 - 08:25:42 CET

Date: Wed, 21 Dec 2005 07:25:42 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: wistumbler2 til OpenBSD

* on the Tue, Dec 20, 2005 at 10:15:18PM +0100, Henrik Lund Kramshøj was tippering:

> ja, ok - hvis du overvejer FreeBSD igen kan man vel også anbefale
> Linux ;-)

Jeg ved godt, at du selv bruger OpenBSD, og OS X, men at du bruger OS X skyldes
vel til dels også, at du under OpenBSD jævnligt mangler programmer/værktøjer. Ports
er jo ikke nær så omfangsrig, som f.eks. i FreeBSD ;-)

> [...]
> wireless værktøjer!
>
> Jeg har eksempelvis brugt den til airpwn - hvor jeg efter mange timers
> indsamling og kompilering af diverse værktøjer og "stumper" til 802.11
> på Linux istedet valgte Auditor - og fik det til at virke på omkring
> en time
>
> Med auditor kernen fandt den mine to wireless netkort samtidig, kunne
> bruge
> begge to som forventet og airpwn virkede som en drøm.
>
> Jeg kan klart anbefale Auditor uanset om man vil rode med nmap, nessus

Auditor lyder som en god løsning, som man også altid kan have ved hånden, og
man behøves som du siger ikke installere alle værktøjerne på Laptop'en.

God jul til alle på listen :-)

-Allan Wermuth