Re: Spil til BSD

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Dec 2005 - 09:18:24 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Spil til BSD
Date: Wed, 14 Dec 2005 09:18:24 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 13/12/2005, at 22.03, Torben Sørensen wrote:

> Hej Mark
>
> Nej, jeg leder ikke efter noget specielt, men jeg bliver ofte
> spurgt om hvilke spil der findes - jeg ved det ikke, og der har
> ikke været (som du selv siger) meget fokus på spil til BSD.
> Så jeg vil gerne lave en liste med afprøvede spil, så man ikke skal
> bruge dage eller uger på at finde et spil - hvis det overhovedet
> kan lade sig gøre. De fleste af os ved, der findes masser af spil
> til Linux, men hvad med BSD?
> Mine unger er ved at være så store at de gerne vil spille computer
> [...]

Vi er nok ved at komme lidt off-topic for bsd-dk listen

Med tre børn i huset må jeg nok desværre sige at du har tabt ...

Jeg har afsat en enkelt maskine med Windows 98 som er
"spillecomputer" hjemme hos os
og den henslæber sit liv med nedbrud, for lille harddisk og Athlon
600MHz er ikke lige dagens
standard for spille computere.
Den har de gængse problemer med spiludviklere der laver et spil til
DirectX version X
og under installationen ikke opdager at en nyere version ER
INSTALLERET FFS!
(og derved overskriver DirectX med en gammel version så andre spil
ikke virker)

Jeg besluttede derfor da vi skulle flytte at købe en PS2 og det er
nok det bedste køb
overhovedet (nej jeg ønskede ikke at betale en Microsoft licens til
en X-box)

Med vores PS2'ere (ja vi har været nødt til at købe en til) kan
børnene selv genstarte
hvis et spil driller, de kan selv "installere" spiller - sæt CD i og
tænd

En spille konsol er omkring 100% spil, en PC med generelt
operativsystem er
tit langt under 100%

Uanset om du vælger Mac OS X, FreeBSD, OpenBSD osv. kommer du helt
sikkert
ud i at det spil som de andre spiller i skolen netop IKKE virker!

Der findes til gengæld tusindvis af spil som sagtens kan være god
underholdning
- og lærerigt samtidig.

Det kræver blot at du leder lidt rundt og her har Mac OS X shareware
en klar fordel

btw kan du ikke fortælle mig hvilke tebreve der virker med en
espressomaskine ;-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000