RE: Løbet tør for plads :-)

From: Albers, Tony (none@tony.albers--hp.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 09 Dec 2005 - 18:19:53 CET

Subject: RE: Løbet tør for plads :-)
Date: Fri, 9 Dec 2005 18:19:53 +0100
From: "Albers, Tony" <none@tony.albers--hp.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Danjel,

Det er ikke så nemt som det lyder, men du kan starte med at rydde op i /usr/ports/distfiles. Hvis det ikke hjælper kan du dumpe indholdet af /usr/ports til en tarfil, oprette en ny partition på den ledige diskplads og mounte denne på /usr/ports. Det skal blot rettes til i fstab -så kører det. Det vil medføre at alt fra ports kommer over på en anden del af disken, og at /usr får mere plads. Du kan såvidt jeg ved ikke resize /usr på et kørende system.

Hvis du kan lukke systemet ned, kan du blot boote på en cd, dumpe /usr, slette partitionen, oprette en ny, mounte den på /usr og udpakke dit dump der.

/tony